Image
Σάββατο 13 Απριλίου 2024 10:46 Υγεία
 

Ύπνος: Τροφές με μελατονίνη για να κοιμόμαστε καλύτερα

Ο ύπνος σχετίζεται άμεσα με τα επίπεδα της μελατονίνης στον οργανισμό μας. Πρόκειται για μια μοναδική ορμόνη παράγεται από την επίφυση… στη μέση του εγκεφάλου. Αυτή συμβαδίζει με τους ρυθμούς του ήλιου.

Περισσότερη μελατονίνη παράγεται όταν δύει ο ήλιος και λιγότερη όταν ανατέλλει. Οι ερευνητές λένε ότι η προσθήκη μελατονίνης στη διατροφή μπορεί να βελτιώσει τον ύπνο.

Η λήψη συμπληρωμάτων μελατονίνης είναι ένας δημοφιλής τρόπος για να ενισχύσετε τη φυσική παροχή του σώματός σας. Είναι γενικά ασφαλή και δεν δημιουργούν εθισμό, αλλά μπορεί να επηρεάσουν ορισμένα συνταγογραφούμενα φάρμακα και μπορεί να προκαλέσουν παρενέργειες όπως πονοκέφαλο, ναυτία, υπνηλία και ζάλη.

Ωστόσο, τα συμπληρώματα μπορεί να μην είναι απαραίτητα. Έρευνες έχουν αναδείξει τα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε μελατονίνη, τα οποία αυξάνουν με φυσικό τρόπο τα επίπεδά της στο αίμα.

Τροφές με μελατονίνη

Δεν έχει καθοριστεί κάποια συνιστώμενη διατροφική δόση (RDA) για τη μελατονίνη. Όταν πρόκειται για συμπληρώματα μελατονίνης, ορισμένοι ειδικοί συνιστούν μια δόση περίπου 0,5 έως 3 χιλιοστόγραμμα για προβλήματα που σχετίζονται με τον ύπνο. Υψηλότερες δόσεις μπορεί να προκαλέσουν ημερήσια υπνηλία.

Οι περισσότερες βάσεις δεδομένων τροφίμων δεν αναφέρουν την ποσότητα μελατονίνης στα τρόφιμα, αλλά σύμφωνα με τη διαθέσιμη έρευνα, αυτές οι έξι τροφές είναι καλές πηγές μελατονίνης:

  • Κεράσια: Ο χυμός κερασιού είναι ένα από τα πιο γνωστά βοηθήματα ύπνου. Αυξάνει τα επίπεδα μελατονίνης στο σώμα και ενισχύει τον ύπνο. Λάβετε υπόψη ότι ο χυμός κερασιού είναι πλούσιος σε ζάχαρη. Το να τον πίνετε κάθε βράδυ θα μπορούσε να αυξήσει σημαντικά την πρόσληψη θερμίδων. Το να τρώτε κεράσια αντί να πίνετε το χυμό τους είναι ένας πιο υγιεινός τρόπος για να πάρετε μελατονίνη.
  • Γκότζι μπέρι: Τα γκότζι μπέρι έχουν επίσης υψηλή περιεκτικότητα σε μελατονίνη και μπορεί να βελτιώσουν τον ύπνο.
  • Αυγά: Μεταξύ των ζωικών προϊόντων, τα αυγά είναι μια από τις καλύτερες πηγές μελατονίνης. Τα αυγά είναι επίσης εξαιρετικά θρεπτικά, προσφέροντας πρωτεΐνη και σίδηρο, μεταξύ άλλων βασικών θρεπτικών συστατικών.
  • Γάλα: Το ζεστό γάλα είναι μια παραδοσιακή θεραπεία για την αϋπνία, επομένως δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι είναι πλούσιο σε μελατονίνη. Θα μπορούσε να είναι μια καλή επιλογή, εφόσον δεν έχετε κάποια δυσανεξία στα γαλακτοκομικά.
  • Ψάρι: Τα ψάρια είναι καλύτερη πηγή μελατονίνης από άλλα κρέατα. Οι καλύτερες επιλογές είναι τα λιπαρά ψάρια, όπως ο σολομός και η σαρδέλα, τα οποία παρέχουν επίσης πολύτιμα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα.
  • Ξηροί καρποί: Οι περισσότεροι ξηροί καρποί έχουν καλή ποσότητα μελατονίνης. Τα φιστίκια και τα αμύγδαλα είναι από τα υψηλότερα. Οι ξηροί καρποί είναι επίσης μια εξαιρετική πηγή πολλών αντιοξειδωτικών, υγιών ωμέγα-3 λιπαρών και μετάλλων.

πηγή: tromaktiko.gr

Δεiτε επiσης...

Post
Υγεία Δευτέρα 20.05.2024

Γιατί το γέλιο είναι υγεία: Τα 4 μεγάλα οφέλη του

Εξελικτικά, δεν είμαστε φτιαγμένοι να είμαστε διαρκώς έτσι. Η κατάσταση μάχης ή φυγής είναι η φυσική μας απόκριση στο στρες, που μας επιτρέπει να ξεφύγουμε από έναν άμεσο κίνδυνο. Κάποτε αυτό ήταν να

Post
Υγεία Δευτέρα 20.05.2024

Ανάκληση για γνωστό φάρμακο από τα ράφια των φαρμακείων

Ο ΕΟΦ ανακαλεί το αντικαταθλιπτικό φάρμακο ZANIPRAM OR.SO.D 40MG/ML BTx1FLx15ML (κωδ. 2620501) . Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανακοίνωση του Οργανισμού, ανακαλούντα οι παρτίδες 23154 και 23155 καθώς το α

Post
Υγεία Κυριακή 19.05.2024

Προσδόκιμο ζωής: Πόσο θα αυξηθεί μέχρι το 2050

Η εξέλιξη στις επιστήμες και την τεχνολογία έχει φέρει αύξηση στο προσδόκιμο ζωής. Και αυτό αναμένεται να συνεχιστεί. Όπως λέει η μελέτη «Global Burden of Disease Study» του αμερικανικού ε

Post
Υγεία Κυριακή 19.05.2024

Iός επιβιώνει στο κρέας ακόμη και μετά το ψήσιμο - Προσέξτε πώς το καταναλώνετε

Ο ιός H5N1 μπορεί να επιβιώσει σε κρέας ακόμη και μετά το ψήσιμο, λέει το USDA. Επιστήμονες ανακάλυψαν ότι χάμπουργκερ μαγειρεμένα στους 120 βαθμούς Φαρενάιτ (σχεδόν 50 βαθμούς Κελσίου) περιείχαν ζων

Post
Υγεία Κυριακή 19.05.2024

Τι συμβαίνει στο σώμα σας όταν πίνετε πάρα πολύ νερό

Ειδικοί υγείας εξηγούν πότε η ενυδάτωση μπορεί να γίνει υπερβολική. Όλοι γνωρίζουμε τον ζωτικό ρόλο του νερού στην σωματική ευεξία. Το νερό χαρίζει λαμπερή επιδερμίδα και αυξάνει τα επίπεδα ενέργειας

Post
Υγεία Κυριακή 19.05.2024

Αφρικανική σκόνη: Οι επιπτώσεις στην υγεία – Οι προειδοποιήσεις των γιατρών

Αποπνικτική είναι η ατμόσφαιρα από το πρωί της Κυριακής (19.5.24) λόγω της αφρικανικής σκόνης που έχει «πνίξει», για μια ακόμα μέρα, σχεδόν όλες τις περιοχές της χώρας και όπως προειδοποιο