Image
Δευτέρα 12 Φεβρουαρίου 2024 15:09 Υγεία
 

Τσάι: Η ποσότητα που χαρίζει μακροζωία

Το τσάι είναι ένα από τα δημοφιλέστερα ροφήματα στον κόσμο. Περιέχει ποικίλες βιοδραστικές ουσίες, ιδίως πολυφαινόλες, οι οποίες έχουν αντιοξειδωτική και αντιφλεγμονώδη δράση.

Επηρεάζουν επίσης την απόπτωση των κυττάρων (τον προγραμματισμένο κυτταρικό θάνατο) και τις επιγενετικές αλλαγές στο DNA (αυτές που σχετίζονται με τον τρόπο ζωής).

Μελέτη σε σχεδόν 14.000 εθελοντές από Βρετανία και Κίνα εξέτασε αν και πόσο τσάι έπιναν. Οι ερευνητές υπολόγισαν επίσης τη βιολογική ηλικία των συμμετεχόντων, αξιολογώντας παράγοντες, όπως η χοληστερόλη, η αρτηριακή πίεση και το ποσοστό σωματικού λίπους τους.

Οι επιστήμονες παρακολούθησαν τους εθελοντές επί δύο χρόνια και διαπίστωσαν ότι όσοι έπιναν συστηματικά τσάι, παρουσίαζαν βραδύτερη βιολογική γήρανση. Το σώμα τους δηλαδή γερνούσε με πιο αργό ρυθμό απ’ ό,τι εκείνων που δεν έπιναν τσάι.

Αντίστοιχα, οι εθελοντές που αρχικά δεν έπιναν, αλλά άρχισαν να το καταναλώνουν συστηματικά στην πορεία της μελέτης, παρουσίασαν επιβράδυνση της βιολογικής γήρανσης.

Οι ερευνητές υπολόγισαν ότι η αντιγηραντική δράση του τσαγιού ήταν εντονότερη όταν καταναλωνόταν σε μέτριες ποσότητες. Ειδικότερα, τα οφέλη ήταν ισχυρότερα με κατανάλωση 3 φλιτζανιών (ή 6-8 γραμμαρίων από φύλλα τσαγιού) την ημέρα.

Το είδος του τσαγιού και η θερμοκρασία του δεν φάνηκε να παίζουν ιδιαίτερο ρόλο στη βιολογική γήρανση.

Το τσάι έχει συσχετιστεί με μικρότερο κίνδυνο ανάπτυξης πολλών σοβαρών παθήσεων, όπως είναι τα καρδιαγγειακά και η άνοια. Έχει επίσης σχετισθεί με μειωμένο κίνδυνο πρόωρου θανάτου.

Πηγή: onmed.gr

Δεiτε επiσης...

Post
Υγεία Κυριακή 03.03.2024

Αυτές είναι οι τρεις χειρότερες φράσεις που μπορείς να πεις σε κάποιον με κατάθλιψη

Αν σκεφτείς ότι το Global Health Data Exchange, εκτιμά ότι το συγκλονιστικό πλήθος των 251 έως 310 εκατομμυρίων ανθρώπων παγκοσμίως παλεύει με την κατάθλιψη, τότε σε συμβουλεύουμε να δώσεις μεγάλη προ

Post
Υγεία Κυριακή 03.03.2024

Πόσο εμπλέκεται ο εγκέφαλός μας στο τι και πόσο τρώμε

H ηθοποιός Βαλέρια Κουρούπη και ο κλινικός διαιτολόγος – διατροφολόγος Αναστάσιος Παπαλαζάρου μίλησαν στο «Όλα για τη Ζωή μας» και στον Μιχάλη Κεφαλογιάννη γιατί μεγάλο μέρος της δια

Post
Υγεία Σάββατο 02.03.2024

Λίπος στην κοιλιά: Δέκα συνήθειες που θα το εξαφανίσουν

Το λίπος στην κοιλιά είναι ενοχλητικό αλλά και επίμονο. Οι αιτίες της συσσώρευσής του μπορεί να είναι διάφορες, από τη διατροφή σου μέχρι το πόσες ώρες κοιμάσαι. Ο πιο αποτελεσματικός τρόπος να το αντ

Post
Υγεία Σάββατο 02.03.2024

5 πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε αν παίρνετε συμπληρώματα διατροφής

Τι θα γινόταν αν μπορούσατε να πάρετε ένα χάπι και ξαφνικά να αποκτήσετε περισσότερη ενέργεια, καλύτερο δέρμα και πιο υγιή καρδιά; Αυτή είναι η υπόσχεση που που δίνουν τα συμπληρώματα διατροφής που βρ

Post
Υγεία Σάββατο 02.03.2024

Νυχτερινή υπερφαγία: Τι είναι και πώς θα την αντιμετωπίσουμε

Ο ηθοποιός Ιωάννης Απέργης και η Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, Δήμητρα Φραγκούλη μίλησαν στο «Όλα για τη Ζωή μας» και στον Μιχάλη Κεφαλογιάννη για τη νυχτερινή υπερφαγία. Το σύνδρο

Post
Υγεία Παρασκευή 01.03.2024

Ποια είναι η καλύτερη ώρα να πάρουμε μαγνήσιο; Τι λένε οι ειδικοί και πόσο χρειαζομαστε

Παρόλο που το μαγνήσιο είναι πολύ σημαντικό για τον οργανισμό μας δεν λαμβάνουν όλοι το επίπεδο μαγνησίου που χρειάζονται. Η παραπάνω διαπίστωση το καθιστά ένα συμπλήρωμα που πρέπει να έχετε στα υπόψ