Image
Παρασκευή 26 Μαΐου 2023 23:48 Υγεία
 

Μειώστε τον κίνδυνο εμφράγματος κατά 80% με αυτές τις πέντε κινήσεις

Εκατομμύρια άνθρωποι υποφέρουν από αυτές τις παθήσεις και θέτουν τους εαυτούς τους σε αυξημένο κίνδυνο εξαιτίας του ανθυγιεινού τρόπου ζωής που ακολουθούν.

Μια δίαιτα με υψηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα και τρανς λιπαρά, επηρεάζει αρνητικά την υγεία της καρδιάς. Το ίδιο ισχύει και για την υπερβολική κατανάλωση αλατιού και την έλλειψη σωματικής άσκησης.

Υπάρχουν πέντε παράγοντες, που έχει αποδειχθεί ότι μειώνουν τον κίνδυνο ενός ατόμου να υποστεί έμφραγμα κατά 80%.

Συμπτώματα εμφράγματος

Σύμφωνα με το βρετανικό φιλανθρωπικό ίδρυμα για την καρδιαγγειακή έρευνα British Heart Foundation, τα πρώιμα σημάδια εμφράγματος περιλαμβάνουν:

- Πόνο ή δυσφορία στο στήθος

- Πόνο που μπορεί να εξαπλωθεί στο αριστερό ή στο δεξί χέρι, στο λαιμό, τη γνάθο, την πλάτη ή το στομάχι

- Αίσθημα αδιαθεσίας, ιδρώτα, ζάλη ή δύσπνοια

- Ξαφνικό αίσθημα άγχους που μπορεί να μοιάζει με κρίση πανικού

- Υπερβολικό βήχα ή συριγμό λόγω συσσώρευσης υγρού στους πνεύμονες

Η Δρ. Nancy K. Sweitzer κατέληξε σε μια λίστα παραγόντων που πρέπει να εφαρμόσει κάποιος, προκειμένου να μειώσει τον κίνδυνο του δυνητικά απειλητικού για τη ζωή συμβάντος.

Ερευνητές στο Ινστιτούτο Karolinska της Σουηδίας μελέτησαν για 11 χρόνια 20.721 άτομα ηλικίας μεταξύ 45 και 79 ετών.

Ανάλυσαν τις αλλαγές στον τρόπο ζωής τους και τον κίνδυνο καρδιοπάθειας.

Οι αλλαγές που πρέπει να κάνετε για πιο υγιή καρδιά

Σύμφωνα με τη Δρα Sweitzer, οι συνήθειες που πρέπει να αλλάξετε για να μειώσετε σημαντικά τον κίνδυνο εμφράγματος περιλαμβάνουν:

  • Κόψτε το κάπνισμα για να μειώσετε τον κίνδυνο κατά 36%.
  • Υιοθετήστε μια διατροφή πλούσια σε φρούτα, λαχανικά, όσπρια, ξηρούς καρπούς, γαλακτοκομικά με μειωμένα λιπαρά, δημητριακά ολικής αλέσεως και ψάρια για να μειώσετε τον κίνδυνο κατά 18%.
  • Οι άνδρες πρέπει να έχουν περίμετρο μέσης κάτω από 94 εκατοστά και οι γυναίκες κάτω από 90 εκατοστά για να μειώσουν τον κίνδυνο κατά 12%.
  • Μην πίνετε πάνω από δύο αλκοολούχα ποτά την ημέρα για να μειώσετε τον κίνδυνο κατά 11%.
  • Προσπαθήστε να είστε σωματικά δραστήριοι για να μειώσετε τον κίνδυνο κατά 3%.

Μην υιοθετήσετε όλες τις αλλαγές μαζί. Ο καθένας μπορεί να δει ποιος παράγοντας έχει τον μεγαλύτερο αντίκτυπο στη μείωση του κινδύνου και να ξεκινήσει με μια μικρή αλλαγή.

Το κάπνισμα παραμένει ο υψηλότερος παράγοντας κινδύνου με τους ειδικούς να συμβουλεύουν σθεναρά όποιον καπνίζει να το κόψει.

Πώς να κόψετε το κάπνισμα

Σύμφωνα με το NHS (Εθνικό Σύστημα Υγείας Μ. Βρετανίας), αν προσπαθείτε να κόψετε το κάπνισμα να θυμάστε:

  • Καταγράψτε τους λόγους που θέλετε να το κόψετε.
  • Ανακοινώστε στην οικογένεια και τους φίλους ότι το κόβετε.
  • Εάν έχετε προσπαθήσει στο παρελθόν να το σταματήσετε, θυμηθείτε τι λειτούργησε.
  • Χρησιμοποιήστε βοηθήματα διακοπής του καπνίσματος.
  • Εάν μπείτε στον πειρασμό να καπνίσετε, έχετε μια εναλλακτική στο μυαλό σας.
  • Καταγράψτε τους παράγοντες που σας ωθούν να καπνίσετε και πώς να τους αποφύγετε.
  • Αποφεύγετε τις λιγούρες κρατώντας το μυαλό σας απασχολημένο.
  • Προσπαθήστε να μείνετε μακριά από την παρόρμηση.

πηγή: onmed.gr

Δεiτε επiσης...

Post
Υγεία Τρίτη 25.06.2024

Burnout: Πώς θα αναγνωρίσετε τα συμπτώματά του

Μήπως η δουλειά σας κουράζει τελευταία όλο και περισσότερο; Ή μήπως στην σκέψη ότι θα πρέπει να πάτε γεμίζετε πανικό, άγχος και φόβο; Ή μπορεί να έχετε φτάσει στο σημείο που όλα σας φαίνονται μονότονα

Post
Υγεία Τρίτη 18.06.2024

Η. Μόσιαλος: «Η επόμενη πανδημία θα είναι το πρόβλημα της μικροβιακής αντοχής»

Στις σοβαρές προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο τομέας της υγείας σε ευρωπαϊκό επίπεδο αναφέρθηκε ο Ηλίας Μόσιαλος, καθηγητής Πολιτικής Υγείας στο Brian Abel-Smith και επικεφαλής του τμήματος δημόσιας υγ

Post
Υγεία Παρασκευή 14.06.2024

Ποιες φυτικές τροφές συνδέονται με καρδιακή νόσο και σχετιζόμενους θανάτους

Μια διατροφή με βάση τα φυτά επαινείται για τα οφέλη της στην υγεία, συμπεριλαμβανομένου του μειωμένου κινδύνου καρδιακών προσβολών και εγκεφαλικών. Ωστόσο, ερευνητές ανακάλυψαν ότι τα εξαιρετικά επε

Post
Υγεία Δευτέρα 10.06.2024

Κοκκύτης: Συμπτώματα, μετάδοση – Πώς μπορούμε να προφυλαχθούμε

Τι είναι ο κοκκύτης; Ο κοκκύτης είναι μια άκρως λοιμώδης νόσος που οφείλεται σε βακτήριο και προσβάλλει τους πνεύμονες και τους αεραγωγούς. Ο κοκκύτης οφείλεται σε βακτήρια τα οποία υπάρχουν στο στόμ

Post
Υγεία Δευτέρα 10.06.2024

Καύσωνας: Συμβουλές από το Υπουργείο Υγείας για να αποφύγετε τη θερμοπληξία

Ο νέος καύσωνας είναι προ των πυλών και το Υπουργείο Υγείας εξέδωσε εγκύκλιο για τους τρόπους προφύλαξης των πολιτών από το κύμα ζέστης. Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό υγείας (ΠΟΥ), η κλιματική

Post
Υγεία Σάββατο 08.06.2024

Με σταφυλόκοκκο οι πισίνες του Δημοτικού Κολυμβητηρίου Τρικάλων – Ραγδαία η εξάπλωσή του

Μια ιδιαίτερα άσχημη τροπή επιφύλασσαν οι τελευταίοι έλεγχοι στο Δημοτικό Κολυμβητήριο Τρικάλων μιας και απέδειξαν ότι και η μικρή και η μεγάλη πισίνα έχουν μολυνθεί με σταφυλόκοκκο! Για το θέμα ερ