Image
Πέμπτη 09 Μαρτίου 2023 13:21 Ελλάδα
 

Επικίνδυνα τα ελληνικά αεροδρόμια; Τι καταγγέλλει ο Πανελλήνιος Σύλλογος Αερολιμενικών

Σε μια καταγγελία «κόλαφο» προχώρησε ο Πανελλήνιος Σύλλογος Αερολιμενικών κάνοντας λόγο για εικόνα απαξίωσης και πλημμελούς εφαρμογής πολιτικών ασφαλείας στα αεροδρόμια και στις αερομεταφορές.

Σε ανακοίνωσή του ο Πανελλήνιος Σύλλογος Αερολιμενικών τοποθετήθηκε για την απαξιωτική εικόνα που υπάρχει στον χώρο των αερομεταφορών εδώ και πολλά χρόνια ρίχνοντας τα βέλη του προς τον πρώην υπουργό Μεταφορών Κώστα Αχ. Καραμανλή.

Όπως εξηγεί σε ανακοίνωσή του ο Σύλλος, μετά τις ιδιωτικοποιήσεις των μεγαλύτερων αεροδρομίων της χώρας, «το ελληνικό κράτος αποφάσισε ότι ουσιαστικά δεν χρειάζεται κανενός είδος in situ εποπτείας για τα πλείστα ζητήματα ασφαλείας που ανακύπτουν σε όλα τα αεροδρόμια. Ο πρώην υπουργός κύριος Καραμανλής κατάργησε όλες τις αεροπορικές Αρχές σε όλα τα ελληνικά αεροδρόμια, τα όργανα του κράτους δηλαδή που θα ήλεγχαν την εφαρμογή κανόνων ασφαλείας στα αεροδρόμια και της εθνικής και ευρωπαϊκής αεροπορικής νομοθεσίας. Η απουσία κρατικού ελεγκτικού μηχανισμού στα αεροδρόμια είναι αντίθετη με την ασφάλεια του πολίτη, των αερομεταφορών και γενικότερα του δημοσίου συμφέροντος και ασφαλώς είναι σίγουρο ότι δεν εξυπηρετεί τους επιβάτες και τους εργαζόμενους, ούτε και το καλό της χώρας μας. Αυτό έγινε, όμως, παρά την εντονότατη αντίδραση σύσσωμης όλης της αντιπολίτευσης και του συλλόγου μας και μάλιστα με τόσο απόλυτο και ατεκμηρίωτο τρόπο που δημιουργεί απορία τίνος τα συμφέροντα εξυπηρετούνται».

Έτσι, σύμφωνα με τον Πανελλήνιο Σύλλογο Αερολιμενικών, η επίβλεψη της ασφάλειας και της νομιμότητας στα αεροδρόμια «από πραγματική και επιτόπου μετάπεσε σε οιωνοί εκ του μακρόθεν και ανατέθηκε σε ένα γραφείο στην Αθήνα που ονομάστηκε Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ).

Έκτοτε έχουν συμβεί πλείστα συμβάντα στα αεροδρόμια, τα οποία έχουν αναδειχθεί. Κανένας δεν μπορεί να ισχυριστεί ότι δεν ήξερε» σημειώνει.

 
Ο σύλλογος υπογραμμίζει πως «έκανε ό,τι μπορούσε για να ενημερώσει και να σταματήσει τον κατήφορο της ασφάλειας του πολίτη και της επικίνδυνης και καταστροφικής πολιτικής του υπουργού κου Καραμανλή:

1. Προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας (21/10/2022)

2. Τουλάχιστον 15 επιστολές-έγγραφα-μελέτες που έχουν αποσταλεί τόσο στο υπουργείο, στη διοίκηση της ΥΠΑ, σε όλους τους βουλευτές του Κοινοβουλίου, στον πρωθυπουργό, στον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης και στον σημερινό υπουργό Μεταφορών με την ιδιότητα του ως υπουργού Επικρατείας.

 
3. Πάνω από 50 Δελτία Τύπου – άρθρα – δημοσιεύματα στον Τύπο.

4. Έχουν γίνει συναντήσεις για ενημέρωση όλων των κομμάτων της Βουλής, αποτέλεσμα των οποίων είναι 18 ερωτήσεις κατατιθέμενες στη Βουλή από όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης. Πολλές απαντήσεις δεν δόθηκαν και όποια απαντήθηκε, ήταν κυρίως στο πνεύμα που ταιριάζει σε μια ανύπαρκτη, απομακρυσμένη εποπτεία στα αεροδρόμια του τύπου “…ρωτήσαμε τον ιδιώτη διαχειριστή του αερολιμένα και μας ανέφερε ότι τηρήθηκαν οι προβλεπόμενες διαδικασίες αλλά…». Λες και θα παραδεχόταν ποτέ ο ιδιώτης τις ευθύνες του… Εποπτεία, όχι αστεία…

5. Δύο παρεμβάσεις επί νομοθετημάτων στη Βουλή.

 
6. Συνεντεύξεις σε τηλεοπτικούς και ραδιοφωνικούς σταθμούς.

Αυτό που δεν έχει γίνει βέβαια τα τελευταία τέσσερα χρόνια είναι συνάντηση με τον υπουργό κο Καραμανλή. Δεν δέχτηκε ποτέ να συζητήσουμε, παρόλο που είμαστε το εξειδικευμένο προσωπικό για την ασφάλεια αεροδρομίων και πτήσεων. Δεν τον απασχολούσαν καθόλου τα ζητήματα ασφάλειας των αερολιμένων; Ήταν όλα έτοιμα και προσχεδιασμένα και τόσο καλά φτιαγμένα που δεν επιδέχονταν βελτίωση. Ο ιδιώτης πρέπει να δρα ανεξέλεγκτα, χωρίς υποχρεώσεις. Θυμίζει κάτι αυτή η τακτική;» διερωτάται ο Πανελλήνιος Σύλλογος Αερολιμενικών, ου συμπληρώνει:

«Πέρα λοιπόν από συντετριμμένοι, είμαστε και εξοργισμένοι με όσα ακούγονται και γράφονται. Διαπιστώνουμε ομοιότητες σε όλα τα επίπεδα. Έχει γίνει κατανοητό πόσο επικίνδυνα μπορεί να γίνουν τα πράγματα, αν όλα αφεθούν στην τύχη τους ή ακόμα;

Το μοντέλο Καραμανλή, μιας πολύ περιορισμένης “αθηνοκεντρικής δομής” της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ), αντί για το μοντέλο ενός αποκεντρωμένου πραγματικού συστήματος ελέγχου, είναι αποδεδειγμένα αποτυχημένο. Στις περισσότερες χώρες της ΕΕ, οι οποίες σημειωτέον δεν έχουν τον νησιωτικό χαρακτήρα της Ελλάδας, έχουν θεσπιστεί οι απαραίτητες περιφερειακές εποπτικές μονάδες εντός των αερολιμένων. Ξέρουμε κάτι που δεν ξέρουν;».

Για τους αερολιμενικούς, «είναι κατεπείγουσας σημασίας το έργο της ΑΠΑ να γίνει ουσιαστικό με την επέκταση της εποπτείας της εντός των αεροδρομίων και όχι εξ αποστάσεως. Οι κρατικές αεροπορικές Αρχές των αεροδρομίων είναι ουσιώδες τμήμα της, χωρίς αυτό δεν νοείται πραγματική εποπτεία. Αν θέλουμε επιτέλους να μιλάμε σοβαρά για πολιτική ασφάλειας στις μεταφορές, πρέπει να αναθεωρηθεί άμεσα η δομή της ΑΠΑ. Η πραγματικότητα δεν περιμένει.

Η χαλαρή απομακρυσμένη και ανεπαρκώς στελεχωμένη εποπτεία δεν είναι υπεύθυνος τρόπος σκέψης και σε καμία περίπτωση δεν θα ωφελήσει κράτος-πολίτες-εταιρίες. Αν έχουμε συμβάντα ασφαλείας στα αεροδρόμια, η ζημιά θα είναι ανυπολόγιστη, όχι μόνο για τις αερομεταφορές της χώρας μας, αλλά και για την ήδη εύθραυστη οικονομία μας και δεν αποσβένεται εύκολα. Πόσο μάλλον, εάν τα συμβάντα είναι και θανατηφόρα…» τονίζει ο Πανελλήνιος Σύλλογος Αερολιμενικών.

 

madata.gr

Δεiτε επiσης...

Post
Ελλάδα Τετάρτη 17.04.2024

Αυγενάκης: Δεσμεύσεις και πρωτοβουλίες της Ελλάδας για βιώσιμη αλιεία και προστασία των θαλασσών Παρεμβάσεις του ΥπΑΑΤ στο πλαίσιο του 9ου Συνεδρίου «Our Ocean Conference»

Την ανάγκη να εισαχθεί η καινοτομία και οι νέες τεχνολογίες στις αλιευτικές δραστηριότητες ώστε αφενός να βελτιωθεί η αλιευτική δραστηριότητα και αφετέρου να μειωθεί το αποτύπωμα του άνθρακα στην θάλα

Post
Ελλάδα Τετάρτη 17.04.2024

Νέες ταυτότητες: Μέχρι πότε πρέπει να την αλλάξετε – Πόσο είναι το πρόστιμο

Υποχρεωμένοι να βγάλουμε νέες ταυτότητες είμαστε όλοι οι Έλληνες, με την διαδικασία να έχει ήδη ξεκινήσει. Οι πολίτες μπορούν να μπουν στο id.gov.gr με κωδικούς taxisnet και να ζητήσουν την έκδοση νέ

Post
Ελλάδα Τετάρτη 17.04.2024

Πάσχα 2024: Πότε κλείνουν τα σχολεία – Όλες οι αργίες

Το Πάσχα πλησιάζει και οι μαθητές ανυπομονούν για το τελευταίο κουδούνι πριν από τις γιορτές. Τα σχολεία θα είναι κλειστά από το Σάββατο 27 Απριλίου έως και την Κυριακή 12 Μαΐου. Σημειώνεται ότι φέτο

Post
Ελλάδα Τετάρτη 17.04.2024

Απεργία, Τετάρτη 17 Απριλίου: Πώς θα κινηθούν τα μέσα μεταφοράς

Σε απεργιακό κλοιό βρίσκεται σήμερα η χώρα, λόγω της 24ωρης πανελλαδικής απεργίας που κήρυξε η ΓΣΕΕ. Στην απεργία συμμετέχουν οι εργαζόμενοι στα μέσα μεταφοράς. Ακινητοποιημένα μετρό, ηλεκτρικός, τρα

Post
Ελλάδα Τρίτη 16.04.2024

Γενική απεργία αύριο: Ποιοι συμμετέχουν, τι θα γίνει με μέσα μεταφοράς και ταξί

Απεργία Τετάρτης 17 Απριλίου: Συλλαλητήρια θα πραγματοποιηθούν τόσο στην Αθήνα όσο και σε όλες τις μεγάλες πόλεις της χώρας «Έμφραγμα» αναμένεται να προκαλέσει στην Αθήνα και σε μεγάλο κο

Post
Ελλάδα Τρίτη 16.04.2024

Ολυμπιακοί Αγώνες 2024: Το ταξίδι της Ολυμπιακής Φλόγας από την Αρχαία Ολυμπία έως το Καλλιμάρμαρο Στάδιο

Η Ολυμπιακή Φλόγα ξεκίνησε το “μαγικό” της ταξίδι για… τους Ολυμπιακούς Αγώνες 2024, μετά την Τελετή Αφής που έγινε το μεσημέρι της Δευτέρας (16.04.2024) στην Αρχαία Ολυμπία. Η&hell