Image
Τρίτη 15 Νοεμβρίου 2022 17:52 Ευρώπη
 

Οι Ευρωπαίοι κόβουν γλυκά, κρασί και προϊόντα ομορφιάς λόγω πληθωρισμού – «Στροφή» στα εκπτωτικά καταστήματα

Αύξηση των πωλήσεων σε εκπτωτικά καταστήματα, αναζήτηση των καλύτερων προσφορών, άνθιση της αγοράς μεταχειρισμένων, μείωση εξόδων… Απέναντι στον πληθωρισμό που πλήττει την Ευρώπη εδώ και πολλούς μήνες, οι καταναλωτές προσπαθούν να προσαρμόσουν τις συνήθειές τους για να διατηρήσουν όσο το δυνατόν περισσότερη από την αγοραστική τους δύναμη.

Σε μια μάλλον χαρακτηριστική εξέλιξη: στο Ηνωμένο Βασίλειο όπου ο πληθωρισμός αγγίζει το 10%, η γερμανική Aldi έγινε στην αρχή της σχολικής χρονιάς η 4η μεγαλύτερη αλυσίδα σούπερ μάρκετ στη χώρα, πίσω από την Tesco, την Sainsbury’s και την Asda, ξεπερνώντας τη Morrisons. 

Η κίνηση αυτή είναι κοινή σε όλη την Ευρώπη: τα λιγότερα ακριβά καταστήματα, ή αυτά που θεωρούνται λιγότερο ακριβά, κερδίζουν αυτή τη στιγμή πολλούς νέους πελάτες.

«Στη Γαλλία, κερδίζουμε 500.000 πελάτες σε κάθε περίοδο», που αναλύεται από την εταιρία Kantar, εξήγησε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο Μισέλ Μπιερό, εκτελεστικός διευθυντής πωλήσεων στη Lidl.

«Τα εμπορικά που λειτουργούν σήμερα καλύτερα, είναι η Leclerc, η Aldi, η Lidl και η Hyper U, που είναι σήμερα οι λιγότερο ακριβές», εκτίμησε ο Μισέλ-Εντουάρ Λεκλέρ, πρόεδρος της επιτροπής στρατηγικής στα καταστήματα E.Leclerc.

Για να είναι ανταγωνιστική, η Carrefour, που θεωρείται πιο ακριβή από τους ειδικούς του κλάδου, επέμεινε στις αρχές Νοεμβρίου στην «εκπτωτική» της προσφορά κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του δικού σχεδιασμού για τα επόμενα χρόνια.

Στην Ισπανία, όπου τα προϊόντα τροφίμων αυξήθηκαν πάνω από 15% σε ένα έτος, η Mercadona, που βρίσκεται κάπου στο μέσον μεταξύ μιας εκπτωτικής εταιρίας και ενός σούπερ μάρκετ (με μεγάλη επιφάνεια πωλήσεων αλλά με αρκετά μειωμένη ποικιλία) διατηρεί πάνω από το ένα τέταρτο της αγοράς, πολύ μπροστά από την Carrefour (9,6%) και τη Lidl (5,8%). Αλλά ο ανταγωνισμός με αυτή την τελευταία και την Aldi έχει ενταθεί αυτούς τους τελευταίους μήνες, σύμφωνα με την Kantar.

Προτεραιότητες και ευκαιρίες
   
Άλλο ένα αντανακλαστικό των καταναλωτών: μια ιεράρχηση των εξόδων, συνειδητή ή ασυνείδητη. «Όλα αυτά που είναι μη απαραίτητα προϊόντα, για παράδειγμα το κρασί ή η σαμπάνια, το μέλι, τα προϊόντα ομορφιάς» είναι αρκετά μειωμένα, σημείωσε ο Στεφάν Ροζέ της εταιρίας Kantar.

Ωστόσο, δεν έχουν όλοι οι καταναλωτές τις ίδιες προτεραιότητες: στην Κίνα ή τη Νότια Κορέα για παράδειγμα, το κομμάτι των προϊόντων ομορφιάς θεωρείται «πιο σημαντικό» απ’ ό,τι στην Ευρώπη, σύμφωνα με τον ειδικό.

Λιγότερα γλυκά, λιγότερα μικρά δώρα… Είναι επίσης σε αυτό το είδος των αγορών που οι μειώσεις είναι προφανείς μεταξύ των πελατών. «Οι πωλήσεις μας για προϊόντα εκτός τροφίμων είναι σαφώς μειωμένες», δηλώνει ο Μισέλ Μπιερό.

Όπως αυτό που είναι λιγότερο σημαντικό και μετατίθεται για αργότερα, τα ρούχα για τα παιδιά που μεγαλώνουν συνεχίζουν να πωλούνται αλλά τα ενδύματα ενηλίκων σημειώνουν πολύ λιγότερη επιτυχία. Το ενδιαφέρον για μαστορέματα και εργασίες ανακαίνισης, που βρέθηκαν στο επίκεντρο κατά την επιδημία της Covid-19, όταν όλοι λόγω της καραντίνας ασχολούνταν με το σπίτι τους, έχει περιοριστεί.

«Σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες, ο όγκος των πωλήσεων μειώνεται με τον πληθωρισμό», δηλώνει η Εμιλί Μαγιέρ, ειδικός σε προϊόντα μεγάλης κατανάλωσης στην εταιρία IRI. Δήλωσε ωστόσο ότι «δεν πρέπει να τα συνδέουμε όλα με τον πληθωρισμό», αυτή η μείωση μπορεί επίσης να εξηγηθεί από τις υψηλότερες πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ το 2021 όταν η Covid απέτρεπε όσους ήθελαν να γευματίσουν εκτός σπιτιού.

Οι λογαριασμοί της καθημερινότητας από ψιλό κόσκινο
   
Λογαριασμοί τηλεφώνου, ασφάλιση αυτοκίνητου, συνδρομή στο γυμναστήριο—αντί να μειώσουν τα ψώνια τους, πολλοί καταναλωτές βάζουν σε τάξη τα επαναλαμβανόμενα έξοδά τους.

Επαναδιαπραγμάτευση του στεγαστικού δανείου, της ασφάλισης κατοικίας. Σύμφωνα με γαλλικό περιοδικό «60 millions de consommateurs», το όφελος μπορεί να φθάσει σε εκατοντάδες ευρώ τον μήνα για τα νοικοκυριά.

Εάν τα έξοδα περνούν από κόσκινο και ιεραρχούνται, γίνεται το ίδιο για τα έσοδα: η μείωση της αγοραστικής δύναμης με φόντο την αλματώδη αύξηση του πληθωρισμού τροφοδοτεί μισθολογικά αιτήματα σε όλη την Ευρώπη, με γενικές απεργίες σε διάφορες χώρες.

madata.gr

Δεiτε επiσης...

Post
Ευρώπη Τρίτη 16.04.2024

Το ψηφοδέλτιο της Νέας Δημοκρατίας για τις ευρωπαϊκές εκλογές της 9ης Ιουνίου

Παρουσιάστηκε σήμερα, κατά τη διάρκεια εκδήλωσης στο Ωδείο Αθηνών, το ψηφοδέλτιο της Νέας Δημοκρατίας για τις ευρωπαϊκές εκλογές της 9ης Ιουνίου. Ακολουθούν τα ονόματα των υποψηφίων ευρωβουλευτών:

Post
Ευρώπη Τρίτη 16.04.2024

Στις ευρωκάλπες αποφασίζουμε για την Πατρίδα, το Έθνος και τα όνειρα των παιδιών μας.

Το Ηράκλειο Κρήτης επισκέφθηκε το σαββατοκύριακο 13 και 14 Απριλίου ο πρώην Αναπληρωτής Υπουργός Υγείας και υποψήφιος Ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, Βασίλης Κοντοζαμάνης στο πλαίσιο των περιοδειώ

Post
Ευρώπη Σάββατο 13.04.2024

Αυτή είναι η πιο ευτυχισμένη ευρωπαϊκή χώρα για ανθρώπους κάτω των 30

Ανήκει στις χώρες της Βαλτικής και οι κάτοικοι κάτω των 30 απολαμβάνουν να ζουν εκεί Μπορεί η Φινλανδία να είναι η πιο ευτυχισμένη χώρα στον κόσμο για πολλούς και διαφορετικούς λόγους - μεταξύ των οπ

Post
Ευρώπη Πέμπτη 11.04.2024

Νέοι κανόνες για τη βελτίωση της επεξεργασίας αστικών λυμάτων

Επικαιροποιήθηκαν οι κανόνες της ΕΕ για τη συλλογή, επεξεργασία και απόρριψη των αστικών λυμάτων. Με 481 ψήφους υπέρ, 79 κατά και 26 αποχές, το Κοινοβούλιο ενέκρινε τη συμφωνία που επετεύχθη με το Συ

Post
Ευρώπη Πέμπτη 11.04.2024

Εγκρίθηκε από το Κοινοβούλιο το νέο σύμφωνο της ΕΕ για τη μετανάστευση και το άσυλο

Το ΕΚ ενέκρινε 10 νομοθετικά κείμενα για τη μεταρρύθμιση της πολιτικής της ΕΕ για τη μετανάστευση και το άσυλο, τα οποία είχαν συμφωνηθεί επί της αρχής με τα κράτη μέλη τον Δεκέμβριο. Αλληλεγγύη μετα

Post
Ευρώπη Πέμπτη 11.04.2024

Ευρωεκλογές: Η «δημοσκόπηση των δημοσκοπήσεων» του One Channel – Τα ποσοστά σε ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ

H «δημοσκόπηση των δημοσκοπήσεων», το «poll of the polls» του One Channel παρουσιάστηκε στην εκπομπή Evening Report με τον Μάνο Νιφλή και αναλύθηκε από την δημοσκόπο και Πολιτι