Image
Κυριακή 19 Ιανουαρίου 2025 15:00 Πολιτισμός
 

Πέθανε ο εικαστικός, Παύλος Βασιλειάδης που φιλοτέχνησε το Φεγγάρι του Θερμαϊκού

Σε ηλικία 79 ετών έφυγε χθες από τη ζωή ο Παύλος Βασιλειάδης, ο δημιουργός του περίφημου γλυπτού «Φεγγάρι» στη Νέα Παραλία Θεσσαλονίκης. Όπως ανακοίνωσαν οι οικείοι του μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, η πολιτική του κηδεία θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 21 Ιανουαρίου 2025, στις 14:00, στην αίθουσα «Billy’s Palace», απέναντι από τα Κοιμητήρια Θεσσαλονίκης (Κοιμητήρια Αναστάσεως του Κυρίου). Ο Παύλος Βασιλειάδης δημιούργησε το «Φεγγάρι» το 1997, όταν η Θεσσαλονίκη ήταν η Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης, με τη διαδικασία να διαρκεί τρία χρόνια. Το έργο είχε βανδαλιστεί και πεταχτεί στη θάλασσα από αγνώστους, αλλά ο δημιουργός του πρότεινε ως νέο χώρο τοποθέτησής του τη θάλασσα, προκειμένου να το προστατεύσει.


Ποιος ήταν ο Παύλος Βασιλειάδης

Ο Παύλος Βασιλειάδης, εικαστικός καλλιτέχνης και ψυχίατρος, γεννήθηκε το 1946 στη Θεσσαλονίκη και σπούδασε ιατρική, με ειδίκευση στην ψυχιατρική. Η πρώτη ατομική του έκθεση χρονολογείται το 1971 (Γκαλερί Ζήτα-Μι, Θεσσαλονίκη) και αφορούσε μυθολογικά θέματα. Από τότε στο ενεργητικό του προσμετρούνται άλλες δεκαεπτά ατομικές εκθέσεις στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, ενώ οι συμμετοχές του σε ομαδικές ξεπερνούν τις τριάντα. Ανάμεσά τους ξεχωρίζουν μεταξύ άλλων η Art 10 στο Basel της Ελβετίας (1979), η Biennale του São Paulo (1983), και τα Δημήτρια, Θεσσαλονίκη (1985,1989, 1993, 1995, 2001). Έργα του ανήκουν: στην Εθνική Πινακοθήκη, το Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, την Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών, το Τελλόγλειο Ίδρυμα και την Πινακοθήκη της Ρόδου.
 
Ο καλλιτέχνης εξέθεσε πίνακες που κινούνταν στο χώρο του κριτικού ρεαλισμού και συχνά συνοδεύονταν από κατασκευές μικρού μεγέθους, που επεξέτειναν το θέμα της ζωγραφικής στον τρισδιάστατο χώρο (Νομίσματα, Πόλεις, Παρμπρίζ). Οι Αντανακλάσεις των αρχών της δεκαετίας του `80 σηματοδότησαν τη μετάβασή του σε τρόπους έκφρασης που βρίσκονται κοντά στον αφηρημένο εξπρεσιονισμό. Με έμφαση στη σημασία της χειρονομίας και τη δυναμική χρήση του χρώματος, ο καλλιτέχνης αποδίδει τις σκιές των δέντρων στα πάρκα και στα πεζοδρόμια, την αντανάκλαση της κίνησης πεζών και τροχοφόρων πάνω στις προθήκες καταστημάτων στους δρόμους της πόλης.

Δεiτε επiσης...

Post
Πολιτισμός Δευτέρα 24.03.2025

"Το χρέος μιας Επανάστασης" Παράσταση την Δευτέρα 24/3 στο Β' & Γ' Δημοτικό Σχολείο Νέας Ερυθραίας

Το 2ο & 3ο Δημοτικό Σχολείο Νέας Ερυθραίας, στο πλαίσιο των επετειακών εκδηλώσεων για τον εορτασμό της 25ης Μαρτίου 1821 παρουσιάζουν σήμερα Δευτέρα 24 Μαρτίου στις 6: 30μμ, στη Θεατρική σκηνή 2ου

Post
Πολιτισμός Κυριακή 23.03.2025

Λίνα Μενδώνη: Έργα συντήρησης και αποκατάστασης συνολικού προϋπολογισμού 8.300.000 ευρώ, στον αρχαιολογικό χώρο της Αρχαίας Ολυμπίας

?Η Υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, επικεφαλής κλιμακίου στελεχών του ΥΠΠΟ, πραγματοποίησε, αυτοψία στα έργα, τα οποία υλοποιούν οι υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και του ΟΔΑΠ – προϋπολογι

Post
Πολιτισμός Παρασκευή 21.03.2025

Θωρακίζεται και αναδεικνύεται ο προϊστορικός οικισμός του Σέσκλου στη Μαγνησία

Το Υπουργείο Πολιτισμού προχωρεί στην ολοκληρωμένη προστασία και ανάδειξη του προϊστορικού οικισμού του Σέσκλου Α και Β στην Αισωνία Μαγνησίας. Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει προτάσεις για τη συνολική ανάδ

Post
Πολιτισμός Τετάρτη 19.03.2025

Ανοικτή πρόσκληση ενδιαφέροντος για την 61η Διεθνή Καλλιτεχνική Έκθεση της Biennale Βενετίας 2026

Το Υπουργείο Πολιτισμού απευθύνει, ανοικτή πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος σε επιμελητές, ιστορικούς τέχνης, τεχνοκριτικούς και θεωρητικούς τέχνης με εμπειρία στην οργάνωση και επιμέλεια εκθέσεων απ

Post
Πολιτισμός Τρίτη 18.03.2025

Ολοκληρώθηκε η μουσειολογική προμελέτη του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου και του Επιγραφικού Μουσείου

Ομοφώνως θετικά γνωμοδότησε το Συμβούλιο Μουσείων του Υπουργείου Πολιτισμού επί της μουσειολογικής προμελέτης, η οποία οργανώνει τις νέες εκθέσεις των δύο εξαιρετικά σημαντικών Μουσείων, του Εθνικού Α

Post
Πολιτισμός Δευτέρα 17.03.2025

Κιλκίς: Καθήλωσε το κοινό η θεατρική παράσταση ‘’Η αγάπη άργησε μια μέρα’’

Η πατριαρχία, η καταπίεση, οι κρατούσες στερεοτυπικές αντιλήψεις για την υποδεέστερη θέση της γυναίκας, σφιγμένες γερά στον κορμό άκαμπτων κανόνων ηθικής στην Ελλάδα του μεσοπολέμου και των μεταπολεμ